سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روف گاردن چیست

?

روف گاردن چیست

 روف گاردن چیست

روف گاردن چیست؟ شاید بارها نام این سازه را شنیده باشید. روف گاردن به زبان ساده باغی است که در پشت بام ساختمان یا سازه های مشابه بنا می شود. روف گاردن اکثرا در مکانی اجرا می شود که معمولا فضا یا بودجه محدود و کمی وجود دارد و از روش ها و تجهیزات مدرن در آن استفاده می شود. حال که متوجه شدید روف گاردن چیست، در ادامه به روش های انجام آن و دلایل استفاده از آن می پردازیم.

روف گاردن چیست?

 

انواع روش های باغبانی پشت بام

 در پاسخ به سوال روف گاردن چیست باید بگوییم، روف گاردن معمولا گیاهانی را در بر می گیرد که قسمتی یا اکثر فضای سقف ساختمان را می پوشانند. حال ممکن است این ساختمان ها مسکونی، تفریحی یا تجاری باشند. روف گاردن یکی از انواع باغبانی پشت بام است. نوع دیگر بام سبز است که گیاهان بر روی سقفی که مجهز به یک غشای مقاوم در برابر آب می باشد، رشد می کنند. بام سبز از دو نوع، تحت عنوان فشرده و غیر فشرده تشکیل شده است. یک بام سبز فشرده حاوی لایه‌ هایی از خاک ضخیم است که می ‌تواند گیاهان و حتی درختان بزرگ‌ تر را تحمل کند، در حالی که یک بام سبز غیر فشرده حاوی لایه ‌های نازک‌ تری از خاک است که گیاهان کوچک ‌تر را در خود جای می ‌دهد.

دلایل استفاده از روف گاردن

در اجرای روف گاردن دلایل مختلفی نقش دارند. مهم ترین آن به دلیل زیبایی و جنبه تزئینی روف گاردن است. در برخی موارد نیز علاقه مندی شخصی یا جنبه های تجاری آن مد نظر قرار می گیرد. نکته جالب توجه این است که گاهی اوقات از این فضا برای پرورش میوه و سبزیجات نیز استفاده می شود. در ادامه مزایای اصلی این سازه توضیح داده می شود.

روف گاردن چیست?

مزایای روف گاردن

سازه روف گاردن مزیت های زیادی دارد. مهم ترین آن، ایجاد تعامل با طبیعت است. استفاده از آن برای افرادی که در شهر های بزرگ و شلوغ زندگی می کنند و نمی توانند با طبیعت ارتباط زیادی داشته باشند بسیار مناسب است. تاثیر طبیعت بر کسی پوشیده نیست. استفاده از روف گاردن باعث تعامل سالم، شادی عمومی و کاهش استرس می شود. مزیت دیگر آن کاهش آلاینده های هوا می باشد. بنابراین می توانید برای لحظاتی هر چند کوتاه از هوایی با کیفیت تر، بدون گرد و غبار و آلودگی استفاده کنید.

از مزیت های دیگری که طراحی روف گاردن دارد می توان به کاهش ضایعات ساختمانی، کاهش سر و صدا و اثرات جالب حرارتی اشاره کرد. این سازه حداکثر استفاده از آب باران را می برد. روف گاردن با احتباس آب باران، آن را ذخیره کرده و در مواقع مورد نیاز استفاده می کند. ویژگی دیگر آن این است که برای پشت بام به عنوان عایق عمل می کند. بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

روف گاردن چیست?

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید گلدان

طراحی فلاور باکس

?