سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه شخص ثالث چیست؟

?

  

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث نوعی بیمه نامه است که توسط آن به شخص بیمه شده در مقابل هرگونه مسئولیت قانونی ناشی از خسارت جانی و مالی وارده به شخص ثالث، پوشش مالی ارائه می شود. طبق قانون وسایل نقلیه موتوری، داشتن بیمه شخص ثالث برای دارندگان وسایل نقلیه یک الزام اساسی است. این بیمه اجباری است و همه رانندگان باید در برابر مسئولیت خود در قبال سایر افراد بیمه شوند. در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث?

بیمه شخص ثالث، یک الزام قانونی برای وسایل نقلیه موتوری است. این بیمه با عنوان «بیمه شخص ثالث» شناخته می شود زیرا ذینفع بیمه نامه شخصی غیر از دو طرف درگیر در قرارداد (مالک خودرو و شرکت بیمه) است. این بیمه نامه هیچ سودی برای بیمه گذار ندارد. با این حال، مسئولیت قانونی بیمه شده در قبال فوت یا ناتوانی یا خسارات های مالی و آسیب به اموال شخص ثالث را پوشش می دهد.

مزایای بیمه شخص ثالث

لازم است بدانید که بیمه شخص ثالث با بیمه جامع خودرو متفاوت است، در صورتی که داشتن این بیمه مالک خودرو را از هرگونه مسئولیت قانونی شامل صدمات بدنی، فوت یا خسارت وارده به اشخاص ثالث، مصون می دارد. خسارت وارده به اموال، وسیله نقلیه شخص ثالث و هرگونه بدهی مالی ناشی از خسارت، طبق بیمه نامه به بیمه گذار پرداخت می گردد. این بیمه می تواند شما در برابر تعهدات ناشی از آسیب، خسارت یا ضرر به شخص ثالث محافظت کند.

این بیمه نامه با حق بیمه مقرون به صرفه ای از شما محافظت می کند. در زمان وقوع حادثه، بیمه شخص ثالث با اطمینان کامل از ارائه تعهدات بر عهده شما تحت بیمه نامه محافظت می کند. این به شما کمک می کند تا ثبات مالی داشته باشید. با توجه به اهمیت بالای این نوع بیمه لازم است همه دارندگان وسایط نقلیه بدانند بیمه شخص ثالث چیست؟

مطالب مفید دیگر:

بیمه شخص ثالث بیمه ایران

بیمه ثالث ایران اقساطی

خرید بیمه شخص ثالث ایران

بیمه ثالث ایران قیمت

استعلام بیمه شخص ثالث ایران

 

?