سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با طراحی حیاط روح تازهای به خانه خود بدهید

با طراحی حیاط روح تازه‌ای به خانه خود بدهید

کلمه حیاط همه ما را به یاد حیاط خانه‌های قدیمی با درخت و حوض دیوارهای آجری می‌اندازد. تصویری که متاسفانه از خانه‌های مدرن کم شده است و در دنیای مدرن گم شده است. طبیعتا شکل و شمایل حیاط‌های قدیمی در خانه‌های امروزی جایی ندارد اما می‌توان با ایجاد چند تغییر و طراحی حیاط خانه دوباره لذت گذراندن زمان در یک محیط دلنشین را تجربه کرد.

داشتن یک حیاط مزیت بزرگی به شمار می‌آید اما مهم‌تر از وجود حیاط، طراحی و دیزاین آن است.

طراحی حیاط، آسان یا سخت؟

حتما با خود فکر می‌کنید طراحی حیاط و انتخاب جای باغچه، حوض یا نوع درختان و مبلمان حیاط و کار سختی نیست! اما این چنین نیست! طراحی فضاهای بازی مثل حیاط باید با توجه به شرایط مختلف از جمله شرایط آب و هوایی، تابش نور خورشید، وزش باد و انجام شود. البته طراح در کنار این موارد باید نسبت به انواع گل‌ها و گیاهان، درخت‌ها، متریال و مصالح و شناخت داشته باشد.

بعد از اینکه همه این موارد را بررسی کردید می‌توانید طراحی حیاط را شروع کنید. نکات زیر در طراحی حیاط به شما کمک می‌کنند:

  • متریال مناسبی برای کف پوش حیاط و دیوارها انتخاب کنید. متریال طبیعی مثل سنگ، چوب و هماهنگی بیشتری با طراحی حیاط دارند. اهمیت ترکیب رنگ متریال را فراموش نکنید.
  •  محل مناسبی برای ساخت باغچه انتخاب کنید. سپس گل‌ها و گیاهانی که می‌خواهید در حیاط خود بکارید را انتخاب کنید. با توجه به منطقه آب و هوایی می‌توانید از انواع سبزیجات و گیاهان خوراکی نیز استفاده کنید.
  • اگر حیاط بزرگی دارید حتما یک یا چند درخت بکارید تا بتوانید از سایه آن استفاده کنید. در بین درختان، درخت میوه انتخاب بهتری خواهد بود زیرا زیبایی بیشتری به حیاط می‌دهد و می‌توانید از ثمره آن استفاده کنید.
  • ساخت یک حوض یا آبنما حس و حال بهتری به حیاط شما می‌دهد پس در صورت امکان در طراحی حیاط از حوض یا آبنما استفاده کنید.
  • در طراحی حیاط نورپردازی مناسبی انتخاب کنید. نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تامین نور مورد نیاز در شب به زیبایی بیشتر و جلوه نمایی حیاط کمک کند.

موراد مشابه دیگر را نیز بخوانید:

اجرای مبلمان فضای سبز

اجرای استخر

اجرای برکه

نگهداری فضای سبز

حراج گل و گیاه در تهران

حراج گل و گیاه در کرج